Skip to content
Janez Vogrinc: Kvalitativno raziskovanje na pedagoškem področju
7,99

humanistika in družboslovje

Ocena: 78% | 15 ocen

Kvalitativno raziskovanje na pedagoškem področju

Janez Vogrinc


V monografiji so podane glavne značilnosti kvantitativne in kvalitativne filozofske smeri, ki pomagajo razumeti temeljne razlike med kvalitativno in kvantitativno paradigmo pedagoškega raziskovanja.


Lastnost Vrednost
Založba Pedagoška fakulteta
Leto izdaje 2013
Strani 228
Jezik slovenski
Tip datoteke pdf
ISBN 9789612531270

Izvodov na voljo:


  • Prost
  • Prost
  • Prost
  • Zaseden

    Še 3 dni 35 min in 6 sekund


Dolg opis

Na področju družbenih in humanističnih ved, s tem pa tudi v pedagogiki, sta se v preteklosti uveljavili okvirni paradigmi znanstvenega raziskovanja, ki ju na podlagi njunih značilnosti imenujemo kvantitativna in kvalitativna. Izraz "paradigma" uporabljamo v pomenu Kuhnove sodobne opredelitve znanstvene paradigme. Paradigme so pri njem "niz medsebojno povezanih predpostavk o družbenih pojavih, ki dajejo filozofski in pojmovni okvir za njihovo proučevanje" (Kuhn 1974, str. 39). Pripadniki določene znanstvene paradigme imajo torej v zvezi z raziskovanjem v svoji znanstveni disciplini skupne vrednote, prepričanja, verjamejo v določene zakonitosti, predpostavke in podobno ter v skladu z njimi oblikujejo svoj pristop k raziskovanju. Med zagovorniki obeh omenjenih paradigem so v preteklosti nastale številne razprave o razmerju med eno in drugo paradigmo. Ta razprava ima na sociološkem področju svoje korenine v sredini 19. stoletja, nedavno pozornost pa je dobila v šestdesetih letih prejšnjega stoletja z vnovičnim odkritjem prednosti kvalitativnih metod. Vsaka paradigma ima svojo filozofsko podlago. Tako lahko podlago metodologije kvantitativnega rziskovanja poiščemo v pozitivizmu, metodologije kvalitativnega raziskovanja pa v naturalizmu (Lincoln in Guba, 1985) oziroma konstruktivizmu (Guba in Lincoln 2004). V monografiji so podane glavne značilnosti obeh filozofskih smeri, ki pomagajo razumeti temeljne razlike med kvalitativno in kvantitativno paradigmo pedagoškega raziskovanja.


Povezane knjige


Marko Hren: Duhovno vodstvo v Sloveniji nekoč in danes
18,99
Marko Hren
Duhovno vodstvo v Sloveniji nekoč in danes
Franc Bogovič, Monika Kirbiš Rojs: Sredstva Evropske unije od teorije do prakse
Franc Bogovič, Monika Kirbiš Rojs
Sredstva Evropske unije od teorije do prakse
Zmago Šmitek: Šelest divjine
23,99
Zmago Šmitek
Šelest divjine
Senad Dizdarević: Pisma Palkijem
11,99
Senad Dizdarević
Pisma Palkijem
Ksenija Premur: Fragmenti drevne Indije
21,99
Ksenija Premur
Fragmenti drevne Indije
Janko Ferk: Pravo je „Proces“ O Kafkinoj pravnoj filozofiji
10,99
Janko Ferk
Pravo je „Proces“ O Kafkinoj pravnoj filozofiji

Druge knjige avtorja


Janez Krek,Tatjana Hodnik Čadež, Janez Vogrinc, Barbara Sicherl Kafol,Tatjana Devjak: Učitelj v vlogi raziskovalca
12,99
Janez Krek,Tatjana Hodnik Čadež, Janez Vogrinc, Barbara Sicherl Kafol,Tatjana Devjak
Učitelj v vlogi raziskovalca