Skip to content
Janez Vogrinc: Kvalitativno raziskovanje na pedagoškem področju
7,99

humanistika in družboslovje

Ocena: 78% | 15 ocen

Kvalitativno raziskovanje na pedagoškem področju

Janez Vogrinc


V monografiji so podane glavne značilnosti kvantitativne in kvalitativne filozofske smeri, ki pomagajo razumeti temeljne razlike med kvalitativno in kvantitativno paradigmo pedagoškega raziskovanja.


Lastnost Vrednost
Založnik Pedagoška fakulteta
Leto izdaje 2013
Strani 228
Jezik slovenski
Tip datoteke pdf
ISBN 9789612531270

Izvodov na voljo:


  • Prost
  • Prost
  • Prost
  • Zaseden

    Še 3 dni 35 min in 6 sekund


Dolg opis

Na področju družbenih in humanističnih ved, s tem pa tudi v pedagogiki, sta se v preteklosti uveljavili okvirni paradigmi znanstvenega raziskovanja, ki ju na podlagi njunih značilnosti imenujemo kvantitativna in kvalitativna. Izraz "paradigma" uporabljamo v pomenu Kuhnove sodobne opredelitve znanstvene paradigme. Paradigme so pri njem "niz medsebojno povezanih predpostavk o družbenih pojavih, ki dajejo filozofski in pojmovni okvir za njihovo proučevanje" (Kuhn 1974, str. 39). Pripadniki določene znanstvene paradigme imajo torej v zvezi z raziskovanjem v svoji znanstveni disciplini skupne vrednote, prepričanja, verjamejo v določene zakonitosti, predpostavke in podobno ter v skladu z njimi oblikujejo svoj pristop k raziskovanju. Med zagovorniki obeh omenjenih paradigem so v preteklosti nastale številne razprave o razmerju med eno in drugo paradigmo. Ta razprava ima na sociološkem področju svoje korenine v sredini 19. stoletja, nedavno pozornost pa je dobila v šestdesetih letih prejšnjega stoletja z vnovičnim odkritjem prednosti kvalitativnih metod. Vsaka paradigma ima svojo filozofsko podlago. Tako lahko podlago metodologije kvantitativnega rziskovanja poiščemo v pozitivizmu, metodologije kvalitativnega raziskovanja pa v naturalizmu (Lincoln in Guba, 1985) oziroma konstruktivizmu (Guba in Lincoln 2004). V monografiji so podane glavne značilnosti obeh filozofskih smeri, ki pomagajo razumeti temeljne razlike med kvalitativno in kvantitativno paradigmo pedagoškega raziskovanja.


Povezane knjige


Danilo Kiš: Homo poeticus
18,99
Danilo Kiš
Homo poeticus
Carolin Emcke: Proti sovraštvu
11,99
Carolin Emcke
Proti sovraštvu
Jeremy Narby: Kozmična kača
14,99
Jeremy Narby
Kozmična kača
Simone de Beauvoir: Starost, 1 - del
28,99
Simone de Beauvoir
Starost, 1 - del
Branka D. Jurišić: Vedenje in razredna pravila
18,99
Branka D. Jurišić
Vedenje in razredna pravila
Michael J. Harner: Zgoraj in spodaj
18,99
Michael J. Harner
Zgoraj in spodaj